Sinä arjen kuormittama, tervetuloa rauhoittamaan hermostosi ja ottamaan askelia kohti keveyttä: stressin purkamista kehosta ja mielestä.  

 

Stressi sijaitsee kehossa ja tässä omaan tahtiin käytävässä valmennuksessa opit vapauttamaan 
kehon ja mielen jännityksiä luonnollisesti. 

  

Kurssi on paras mahdollinen startti stressin ja ylikuormituksen tasapainottamiseen ja sisäisen hyvän olon vahvistamiseen. 

 

Oppaanasi valmennuksessa toimii Elina Väänänen - Itsetuntemus- ja tunnevalmentaja, jolla on vuosikymmenen kokemus kehon ja mielen hyvinvoinnin valmentamisesta (Hyvinvointivalmentaja sekä Personal Trainer, Trainer4You). 
Olen myös sertifioitu LCF Life Coach (Valmentamo) ja valmistun pian The Journey practitioneriksi (tunneterapeutiksi) sekä olen syventynyt vuosien aikana kehollisuuteen sekä tunnelukkotyöskentelyyn. 

 

HANKI KURSSI OMAKSI TÄÄLTÄ
"Olen kyllä tykännyt tosi paljon. Nuo on juuri niitä konkreettisia kehollisia keinoja, mitä olen tässä hetkessä kaivannut tähän omaan kuormittavaan elämäntilanteeseen. Ja tosi monipuolisesti on noita harjoitteita, että voi valita niistä sitten itselleen mieluisimman mukaan arkeen.  
Suureksi osaksi sinun ansiosta olen alkanut ymmärtämään, että mistä tässä minunkin tilanteessani on kysymys. Oikotietä onneen ei taida olla. että miten tästä "selviän" tai kauanko siinä kestää, mutta muun muassa tämä kurssi vie minua varmasti siihen suuntaan, mihin minun pitääkin mennä. Kiitos."

Koetko jonkun näistä sopivan omaan elämääsi?

» Arjen peruspyöritys syö lähes kaiken energian, eikä muulle tärkeälle meinaa jäädä jaksamista.

» Huomaat, että mieli käy kierroksilla (murehtimista ja to do -listoja), jonka vuoksi keskittymiskykysi on madaltunut sekä muisti pätkii melko usein

» Kehossasi on alkanut ilmenemään erilaisia kipu- tai jumitiloja ja ehkä myös sairastelet usein.

» Tunnet usein ärtymystä, hermostuneisuutta ja sinun on vaikeaa tehdä päätöksiä. 

 

Sen sijaan haluaisit arjen tasolle enemmän...

» Sitä tunnetta, että voi elää "täydesti" niin, että arjessa on energiaa itselle tärkeille ja merkityksellisille asioille ja koet tyytyväisyyttä elämääsi kohtaan.

» Luottamusta itseäsi ja elämää kohtaan niin, että voisit elää rennommin ja nähdä asioita selkeämmin, ollen läsnä siinä missä kulloinkin on.

» Lempeästi vahvaa oloa omassa kehossa ja vahvaa vastustuskykyä...Vetreää ja hyvinvoivaa kehoa joka palautuu arjen rasituksista ja voi kokonaisvaltaisesti hyvin. 

» Levollisuutta ja itseluottamusta, tietynlaista omaa voimaa ja siinä seisomista, itsensä tärkeäksi asettamista.

"Asia jonka lupasit korjaantuvan tässä matkalla kurssin aikana on niin paljon nyt paremmin. Kyllä olit niin oikeassa."

Tiesitkö että sisäinen hyvä olo ja keveys lähtee sisältä, eli kehosta? Myös stressi asuu kehossa ja kerron siitä sinulle nyt lisää...

 

Stressi on kehollinen ja mielessä oleva tila, jossa ihmisen kohtaamat vaatimukset ylittävät hänen kykynsä niihin sopeutumiseen. Keho reagoi stressiin evoluution kautta kehittyneellä hälytystilalla, joka nostaa sykettä, verenpainetta ja virittää aivot mahdollisia vaaratilanteita varten.

Vaikka tämä reaktio auttaa nopeaan toimintaan, pitkään jatkuessaan stressi voi aiheuttaa haitallisia vaikutuksia, kuten väsymystä ja uupumusta. Alun perin lyhytaikaiseen, akuuttiin stressiin kehittynyt reaktio on nykypäivän elämäntavoissa alttiina jatkuvuudelle, mikä voi johtaa erilaisiin terveysongelmiin.

 

Näin kroonistunut stressi voi näyttäytyä: 

≫ Hormonaaliset muutokset:

Pitkäaikainen stressi laukaisee stressihormonien, kuten kortisolin ja adrenaliinin, vapautumisen, mikä voi aiheuttaa unihäiriöitä, hikoilua, virtsaamistarpeen lisääntymistä, mielialan vaihteluita, painonnousua, 2-tyypin diabetesta ja ruoansulatusongelmia.

≫ Lihasjännitykset, kivut ja päänsärky:

Stressi voi aiheuttaa lihasten jännitystä ja kipuja eri puolilla kehoa, erityisesti niska-, hartia- ja selkäalueilla, sekä mahdollisesti huimausta ja päänsärkyä.

≫Sydän- ja verenkiertoelimistö:

Jatkuva stressi voi nostaa verenpainetta ja lisätä sydän- ja verisuonitautien riskiä samoin tavoin kuin tupakointi, mikä ilmenee oireina kuten sydämentykytykset, rytmihäiriöt ja paine rinnassa.

≫ Suoliston ja immuunijärjestelmän heikkeneminen:

Pitkittynyt stressi voi heikentää suoliston toimintaa ja immuunijärjestelmää, mikä altistaa kehon infektioille ja sairauksille, aiheuttaen myös pahoinvointia ja vatsaoireita.

≫ Psyykkiset vaikutukset:

Stressi voi vaikuttaa mielialaan, keskittymiskykyyn ja aiheuttaa ahdistusta, masennusta sekä muita psyykkisiä oireita kuten ärtymystä, aggressiota ja levottomuutta.

 Stressi itsessään on psyykkinen ja hyvin alkukantainen vaistonvarainen kokemus, mutta monet sen vaikutuksista ovat fyysisiä. Stressaantuneen ihmisen keho on jatkuvassa hälytystilassa. Tämän vuoksi KEHO on se, joka toimii avaimena stressin purkamiseen.

Stressi on kehossa ja siksi ensisijainen stressin purkukeino on kehossa. Miten stressin purkuharjoitukset kehosta voi lisätä hyvinvointia? 

 

⨠ Rentoutuminen ja palautuminen

Kehon stressinpurkuharjoitukset, kuten tärinä, liike, joogamainen liike, venyttely tai syvä hengitys, voivat auttaa purkamaan stressin aiheuttamia vaistonvaraisia jännityksiä, rentouttamaan lihaksia ja vähentämään stressitasoja. Kehosi voi paremmin kokonaisvaltaisesti kun hälytystila puretaan.

⨠ Hormonaalinen tasapaino:

Harjoitukset stimuloi "onnellisuushormonien" sekä aivojen välittäjäaineiden tuotantoa, mikä voi auttaa vapauttamaan stressin haitallisia vaikutuksia ja luomaan luonnollisesti hyvää oloa.

⨠Verenpaineen hallinta:

Harjoitukset voivat laskiessaan stressiä auttaa ylläpitämään terveellistä verenpainetta ja näin vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä.

⨠ Psyykkisen hyvinvoinnin tukeminen:

Keholliset stressinpurkuharjoitukset eivät hyödytä vain fyysistä terveyttä, vaan myös psyykkistä hyvinvointia. Ne voivat voivat auttaa lievittämään ahdistusta, parantamaan mielialaa ja lisäämään stressinsietokykyä.

 

Miten stressiä puretaan kehosta?

Stressin jänniteitä on mahdollista purkaa kehosta ja mielestä yksinkertaisilla, arkeen sujahtavilla harjoituksilla. Tässä esimerkkejä: 

  • Hengitysharjoitukset 
  • Aktiivinen ja tietoinen liike sekä venyttely
  • EFT [jossa naputellaan kehon akupisteitä, jolla on nopeasti rentouttava ja rauhoittava vaikutus]
  • Tärinä- ja ravisteluharjoitukset [jonka avulla kehosta vapautetaan jännitteitä ja niin sanottuja tunnelatauksia, jonka myötä mieli ja keho pääsee aidosti rentoutumaan]
  • Ohjatut keholliset joogaharjoitukset sekä läsnäolo- ja rentoutusharjoitukset
  • Rauhoittavan äänen käyttö 
  • Hyvän olon hormonien aktivointiharjoitukset

 

Tämän kaiken tulen opettamaan sinulle Pura stressi kehosta ja mielestä -verkkokurssilla.

Ohjaan sinulle kädestä pitäen videoilla sekä äänitteillä, miten toteutat nämä stressinpurkuharjoitukset omasta kodistasi tai vaikka työpaikastasi käsin (milloin vain tarvitsetkaan stressinpurkua kehosta ja mielestä). Tulen jakamaan sinulle yli vuosikymmenen hyvinvointivalmentajan työni aikana oppimani, toimivimmat menetelmät stressin purkamiseksi. 

 

Pura stressi kehosta ja mielestä -askeleet:

  1. Ylivirittyneisyyden purkaminen kehosta
  2. Tilan ja rentouden luominen kehoon ja mieleen
  3. Tunteiden käsittely ja ilmaisu 
  4. Kehosuhde
  5. Aidon hyvän olon alkulähteille (hyvän olon hormonien aktivointi)

 

Jokainen teema pitää sisällään miniluennon sekä viisi harjoitusta joiden avulla johdattelen sinut luomaan kehoon ja mieleen tilaa ja rentoutta. Iso osa harjoituksista on kehollisia, joka sisältää liikettä tai hengitystä ja mielikuvien käyttöä. 

Katso esimerkkiharjoitus Pura stressi kehosta ja mielestä -kurssilta tästä

Harjoitus on yksi kolmannen teeman, eli tunteiden vapautus stressin taustalla, somaattinen harjoitus jossa vapautetaan kehosta käsittelemättömiä murehtimiseen liittyviä tunnelatauksia. Stressi saa meidät irrottautumaan kehostamme ja usein näin sulkeutumaan niin fyysisesti kuin emotionaalisesti. Tämä pieni harjoitus auttaa vapauttamaan näitä tunnetukoksia kehosta niin, että voit tuntea energian virtaavan kehossasi jo hieman paremmin harjoituksen päätteeksi. 

 
"Olen oppinut päästämään irti. Myös rennomman minun mielen vuoksi puolisoni huomasi tehdä tarvittavia asioita ja nyt annan kaikkien enemmän pärjätä myös itsekseen, autan kyllä kunhan tajuavat apuni merkityksen ja pyytävät sitä. Olen rennompi. Hengitä vahvasti niin saan voimaa. "

 

Liity mukaan Pura stressi kehosta ja mielestä -kurssille ja valitse sinulle sopivin maksutapa

 

Maksa osamaksulla kolmessa osassa

55€ x3 [Ovh 64€ x3]

Osamaksun ensimmäinen erä maksetaan heti ja seuraavat kuukausittain. Maksunvälittäjänä toimii luotettava Stripe. Myös laskutus on mahdollinen (kysy lisätietoja sähköpostilla [email protected].  Hinta sisältää alvin 24%

OSTA NYT JA MAKSA OSISSA

Maksa kurssi kertamaksulla

147€ [Ovh 174€]

Maksu tapahtuu välittömästi turvallisesti kortilta ja maksunvälittäjänä toimii luotettava Stripe.

Myös laskutus on mahdollinen (kysy lisätietoja sähköpostilla [email protected]Hinta sisältää alvin 24%

OSTA NYT KERTAMAKSULLA

✔ Harjoitukset sujahtavat arkeesi ja ovat yksinkertaisia. Harjoituksien pituudet ovat 30 sekunnista 20 minuuttiin ja voit valita harjoituksista juuri ajankäyttöösi sopivimman.

✔ Saat tehdä kurssia täysin omaan tahtiisi. Kurssin materiaalit ovat saatavillasi heti Kajabin alustalla.

✔ Kurssi on käytössäsi kolme vuotta ostopäivästä.

✔ Kun painat ostopainiketta sinut ohjataan ostosivulle, jossa saat tehdä oston loppuun.

✔ Maksutapana ostosivulla on korttimaksu. Voit maksaa kerralla tai 3 osassa. 

✔ Voit maksaa myös laskulla, ole tällöin yhteydessä viestillä: [email protected]

✔ Jos haluat käyttää maksutapana ePassia tai Smartum pay:ta (huomaathan maksu tarvitsee onnistuakseen maksutapojen mobiilisovelluksen), laitathan sähköpostia osoitteeseen: i[email protected]

✔ Saat ostosta vahvistusviestin sähköpostiisi sekä tunnukset joilla pääset kirjautumaan valmennusalueelle ja aloittamaan matkasi stressin purkamiseksi kehosta vaikka heti.

 

Haluatko kysyä vielä jotain? Ole yhteydessä mailitse: [email protected] 

"Todella hyvä satsaus itseeni. Ihana, helppo käydä kurssia ja sovellus elämääni tapahtui kuin itsestään. Kaima on ihana valon antaja. Kiitos."

Elina

Valmentajastasi Elinasta...

Moi, olen Elina; kokonaisvaltainen itsetuntemus- ja tunnevalmentaja, LCF life coach, hyvinvointivalmentaja ja tuleva tunneterapeutti [The Journey practitioner]. Olen toiminut valmentajana kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kentällä jo yli 10 vuoden ajan. 

Olen täällä auttamassa ihmisiä luomaan vankat pohjarakenteet aidolle sekä inhimilliselle sisältäpäin ohjautuvalle, merkitykselliselle elämälle. Nämä pohjarakenteet rakennetaan läsnäolosta, kehoyhteydestä sekä itsetuntemuksesta. 

Vahvuuksiani valmentajana on herkkyyteni, turvallisten ja hyväksyvien tilojen luominen sekä kohtaaminen, inspirointi ja voimaannuttaminen. Olen tunteiden sekä kehollisuuden asiantuntija ja sanoittaja sekä yhdistän nämä kaksi tärkeää ihmisyyden osaa vaikuttavaksi kokonaisuudeksi.  

Uskon, että kaikella on tarkoituksensa ja niin myös sillä, että olet päätynyt tänne verkkosivuilleni ja ehkä harkitset tähän valmennukseen osallistumista. 

Jos koet tällä hetkellä, että tunteet kiertävät kehää, keho ja mieli on kierroksilla tai koet olevasi lähellä uupumusta, haluan kertoa sinulle, että olen kokenut saman ja noussut sieltä. Ainoa ratkaisu joka tähän auttoi, oli sisäisen työn aloittaminen itseni kanssa. 

En löytänyt vapautta, levollisuutta ja rentoutta ulkoa, vaan se löytyy ainoastaan sisältä. Sisäinen maailmamme luo ulkoisen ja sisäinen maailmamme luo elämämme. Jos haluamme, pystymme vaikuttamaan elämäämme sisäisen maailman muutoksen kautta. Näin se toimii ja kun sen oivaltaa, on läpimurron porteilla. 

Pura stressi kehosta -verkkokurssi tarjoaa upean mahdollisuuden pysähtyä itsesi äärelle ja sulattaa stressin aiheuttamia kierroksia. Se tarjoaa sinulle mahdollisuuden löytää ja vahvistaa rakkautta itseäsi kohtaan. Valmennus tarjoaa sinulle avaimia luottamuksen ja hyväksynnän lisäämiseen sekä oman elinvoimasi kasvattamiseen. 

Lämpimästi tervetuloa mukaan valmennukseen. 🦋

Kyllä! Tämä resonoi ja haluan mukaan!

Kurssin sisältö

Kurssi sisältää viisi moduulia eli teemaa, joissa on aina lyhyt alustusluento, jossa johdatan sinut sen hetkisen teeman äärelle. Tämän lisäksi moduulit sisältävät viisi erilaista ja erimittaista harjoitusta. Harjoitusten pituudet ovat noin minuutista 30 minuuttiin ja voit poimia harjoituksista sen hetkiseen tarpeeseen ja ajankäyttöön sopivimman. 

Alla kurssin sisältö:

 

Kuulostaa juuri siltä mitä tarvitsen! ❤
Lataa maksuton paketti tästä
Tutustu minuun, palveluihini ja lue inspiroivia blogitekstejä täältä